W 2015 r. Grupa Archicom osiągnęła najlepsze wyniki sprzedaży mieszkań w swojej historii podpisując umowy deweloperskie i rezerwacyjne obejmujące 611 lokali - o 17 proc. więcej niż w 2014 r. Sprzedaż napędzana była rosnącym zainteresowaniem osiedlami społecznymi dewelopera zlokalizowanymi w atrakcyjnych punktach Wrocławia oraz dobrą sytuacją rynkową. Perspektywy sprzedaży w 2016 r. są równie obiecujące.
Największą popularnością cieszyło się najchętniej wybierane we Wrocławiu osiedle „Olimpia Port”, gdzie nabywców znalazło 227 mieszkań w 2015 r. (od uruchomienia inwestycji w 2012 r. sprzedaż osiągnęła 896 lokali). W ubiegłym roku ofertę Grupy wzbogaciły cztery nowe projekty: „Na Ustroniu”, „Spirala Czasu”, „Róża Wiatrów” oraz „Siena” oraz kolejne etapy wcześniej rozpoczętych inwestycji. Łącznie w ubiegłym roku do oferty wprowadzono 967 mieszkań.
- Nasz sukces jest pochodną unikatowego podejścia do realizowanych projektów. Tworzymy osiedla społeczne, które stawiają na rozwiązania przyjazne mieszkańcom i zachęcają do budowania relacji. W ten sposób trafiamy w potrzeby naszych klientów. Ponadto skutecznie wykorzystujemy warunki rynkowe. Sprzyjały nam m.in. niskie stopy procentowe, poprawa ogólnej sytuacji gospodarczej, spadek bezrobocia i wzrost zarobków – mówi Tomasz Sujak, Członek Zarządu Archicom S.A.
Atrakcyjna lokalizacja inwestycji Grupy Archicom oraz własne biuro projektowe pozwalają deweloperowi być bliżej klientów, szybciej reagować na zmiany w ich potrzebach i wprowadzać najnowsze trendy rynkowe. Dzięki zoptymalizowanej pod względem funkcji i metrażu oferty lokali, szybko rośnie ich sprzedaż, a znaczna część znajduje nabywców jeszcze przed oddaniem budynku do użytkowania. W minionym roku 94 proc. sprzedanych mieszkań stanowiły lokale w budowie.
- Mamy bardzo szeroką ofertę, która na 31 grudnia 2015 r. zawiera 1.012 lokali sprzedawanych łącznie w dziesięciu projektach, podczas gdy rok wcześniej było to 657 mieszkań. Tak znaczne jej zwiększenie pozwala spodziewać się dobrego wyniku sprzedaży także w 2016 roku. Nie spoczywamy na laurach i zamierzmy umocnić pozycję lidera sprzedaży mieszkań w stolicy Dolnego Śląska. W tym celu sukcesywnie wprowadzamy do oferty kolejne inwestycje w dobrych lokalizacjach we Wrocławiu, ale też analizujemy możliwość realizacji projektów w innych dużych miastach w Polsce – mówi Paweł Ruszczak, Członek Zarządu Archicom S.A. Już w 2017 r. planujemy przekroczyć roczną sprzedaż na poziomie 1.000 mieszkań. W realizacji tego celu pomogą nam wpływy z giełdowej emisji akcji. Obecnie nasz prospekt czeka na zatwierdzenie w Komisji Nadzoru Finansowego.
Aktualnie bank ziemi wrocławskiego dewelopera wynosi 31,7 ha, co pozwala na wybudowanie 3.100 mieszkań. W pierwszych miesiącach 2016 r. Grupa Archicom zamierza uruchomić sprzedaż około 300 mieszkań w dwóch kolejnych projektach.
Rok 2015 był również udany dla segmentu komercyjnego Grupy Archicom – w pierwszym kwartale sprzedano budynek West House 1B funduszowi GNT Ventures, zwiększono wynajętą powierzchnię przez Objectivity o 1 tys. mkw ograniczając ilość wolnej powierzchni biurowej do wynajęcia do 900 mkw. Obecnie w portfelu firmy znajdują się biura o łącznej powierzchni 14 tys. mkw. oraz grunty pozwalające na realizację 30 tys. mkw. GLA.