Grupa Archicom, największy
wrocławski deweloper, dwa miesiące przed końcem roku, wyrównał poziom sprzedaży
mieszkań uzyskany w całym 2014 r. – 520 lokali. Bieżący rok będzie tym samym
najlepszy pod względem sprzedaży w historii Archicomu. Aktualnie w ofercie
znajduje się około 1 000 mieszkań co daje potencjał do osiągnięcia bardzo
dobrego wyniku sprzedaży również w 2016 r.
W
ofercie Grupy Archicom znajduje się 9 projektów zlokalizowanych w różnych
częściach Wrocławia. Są w niej zarówno zróżnicowane pod względem standardu
mieszkania, których ceny zaczynają się już od 5 000 zł/mkw., jak i prestiżowe apartamenty.
- Szeroka oferta jak również przywiązywanie
szczególnej uwagi do aspektów architektonicznych naszych projektów sprawiają,
że klienci chętnie kupują mieszkania od Archicomu. Koncepcja osiedli
społecznych, którą wprowadziliśmy i z sukcesem kontynuujemy na wrocławskim rynku
mieszkaniowym, cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów i przekłada się
bezpośrednio na rekordowe wyniki. Wrocławianie doceniają zarówno wartość samego
produktu jakim jest funkcjonalne i dobrze nasłonecznione mieszkanie, ale równocześnie chcą mieszkać w
atrakcyjnej przestrzeni zapewniającej łatwy dostęp do wszystkich
najważniejszych usług i ułatwiającej nawiązywanie relacji sąsiedzkich – mówi Tomasz Sujak,
Członek Zarządu Archicom S.A. – Sytuacja
rynkowa na pewno nam sprzyja, ale osiąganie tak dobrych wyników sprzedaży nie byłoby
możliwe bez unikatowych przewag konkurencyjnych, w tym własnego studia
projektowego, prawie 30-letniego doświadczenia i promowania innowacyjnych
rozwiązań.
Największy udział w sprzedaży w 2015 r. mają dwie flagowe
inwestycje Archicomu – Olimpia Port (196 lokali) i Ogrody Hallera (105 lokali).
- Wzrost sprzedaży nie jest dla nas celem samym w sobie – konsekwentnie
utrzymujemy także wysokie marże i rentowność. Około 90% mieszkań sprzedajemy w
trakcie budowy, minimalizując koszty finansowe i zwiększając jednocześnie zwrot
z kapitału, co pozytywnie przekłada się na bilans firmy. Jednocześnie pozwala nam
na utrzymywanie atrakcyjnych cen dla klientów –
dodaje Tomasz Sujak.
Po III kwartale 2015 r. liczba
sprzedanych mieszkań przez Grupę Archicom wyniosła 457 sztuk. Sam III kwartał
był z kolei najlepszym kwartałem w historii firmy – nabywców znalazło aż 178
lokali.
Archicom z sukcesem działa
również na rynku nieruchomości komercyjnych. W lutym 2015 r. Grupa sprzedała
irlandzkiemu funduszowi GNT kolejny biurowiec klasy A „West House 1B”. W
portfelu znajdują się jeszcze dwa gotowe i wynajęte biurowce o powierzchni najmu 12 tys. mkw., a bank
ziemi pozwala na budowę kolejnych 30 tys. mkw. powierzchni najmu.